Размишления за хобито.

В снежната неделя сутрин ще ви зарадвам с цъфнали рози. Няма нужда от много обяснения - мисля това е една от най-често правените ми картички - обожавам този печат на La Blanche.
 Вчера си говорих с една съседка на тема колко зарибяващо може да бъде това наше хоби... картичкоправенето. Темата не е нова, но ме накара да се замисля - харесвам ли хобито в този му вид, който е в момента в България - работим с подръчни средства, не следим толкова стриктно модните тенденции, не си купуваме последните изгъзици, които пазара предлага...затова се налага да сме по-креативни, по-изобретателни, да си измисляме собствени начини да правим нещата, които виждаме по чуждите лъскави блогове...или искам да нещата да станат както "назапад", демек да имаме достъп до всичко що  е крафт материали и което ти улеснява живота. Признавам си, аз съм от тия, които обичат да им е трудно и да влагат повече мисъл в картичкоправенето. Но пък ако  всичко е улеснено, то тогава повече хора ще се присъединят към хобито ни и то ще стане по-популярно, следователно по-уважавано и добре ценено. Споделете имате ли мнение по темата и какво е?
Предизвикателства/Challenges:  
 Artistic Stampers - Use Distress
One Crazy Stamper Anything Goes
Card and Scrap - Use Stamps 

Коментари

  1. А бе, Кат, не да съм контра, ама май-май вече бая корекомски неща се вкарват и на българския пазар - шаблони, китове, хартии, цели колекции с декоративни елементи... ЗА съм както за подръчните материали, така и за купешките изгъзици, стига да има нещо *щрак с пръст и намиг с око* ей така в картичката ти. Да не е една от всички или да е просто наредени изрязани елементи с любимия Биг Шот. <3 :) Дори и да се получи красиво, невинаги се получава това намигване, но точно то прави картичката различна и запомняща се. ;) Мое разбиране и усещане, естествено. :) А за популяризиране на хобито ни - не ми гори чак толкова ушенцето. Предпочитам качествените изработки, пък били те и малко.
    Много интересна тема за дискусия. Ще се върна пак при теб малко по-късно да видя другите картичкофеи на какво мнение са. :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Джиджи, особено много уважавам мненията тип контра :) защото това дава начало на хубав спор. Но по темата - ти съдиш основно по картичкоправенето в блоговете, пък аз имам поглед и върху "офлайн" хора, правещи картички. За тях покупката на къдрава ножица или някой пънч е връх на крафтърските материали, защото повечето от тях не са влизали в специализиран магазин и не знаят колко джвъчки и джиждавки има...Но е факт, че нещата малко по малко се променят - с навлизането на повече магазинчета и най-вече с работилничките, тв предаванията, клипчетата на български и тн. Дали е за добро или лошо - няма еднозначен отговор. И аз се кефя на пълната гама елементи, хартии, подходящи панделки и тн. от дадена колекция, но там не остава почти нищо за въображението - някой го е измислил преди теб, ти трябва само да го сглобиш. Нещата вече опират до пари - ако има имаш достатъчно, можеш да си купиш превъзходни неща и всичко което правиш да изглежда "по-професионално" .....

      Изтриване
    2. Абсолютно права си, че впечатленията ми са изцяло онлайн. Няма картичкоправещ, с чието творчество да съм се запознала първо офлайн, от личен контакт. Изключвам девойката, която ме запали по това хоби, защото тя го изостави около 3 месеца след като ме зариби (долна постъпка! :D). За мен наистина е немислимо как може да правиш картички и да не се учиш от огромния онлайн свят на кардмейкинга. Помня как подскачах от блог на блог като открих, че видиш ли, не само аз и Ели правим картички. А като разбрах, че има още БГ крафтърки във форума на БГ-мамма, изумлението ми беше пълно. :D
      Наистина трябва малко кураж да покажеш своите творения. :) Аз показах моите за пръв път ноември 2011, т.е. 2,5г след първата ми картичка. Аз обаче си падам малко нерешителен педант. :D

      Изтриване
    3. Ти си чакала да станеш супер добра и ни смая още с появата си :)
      А колкото до ученето, не забравяй, че ние с теб четем предимно анг. сайтове, а не всички хора понимает езика :) Аз затова се кефя като се появяват повече урочета на български, такъв беше и моя замисъл за Картишока.

      Изтриване
  2. Oh, this is so beautiful... lovely stamping

    God søndag

    Tak fordi du deltager i vores udfordring på Card and Scrap
    DT, Lissy

    ОтговорИзтриване
  3. Кати, аз напоследък започвам да забелязвам едно оеднаквяване на картичките, еднакви рамки, еднакви шаблони. Както ти казваш загуби се въображението. ПО добре да няма толкова мнго материали, отколкото да има толкова много приличащи си картички. Да си призная твоят стил ме кефи максимално, мац мац и пуф уникална картичка, как го правиш шапка ти свалям.

    ОтговорИзтриване
  4. Веси, да ти кажа имам чувството, че и моите взеха да се уеднаквяват по някакъв начин. Затова се зарекох от тази година да правя по-малко картички и повече други неща - арт журнали, микс медия и други подобни....

    ОтговорИзтриване
  5. Ох, за уеднаквяване, Веси, направо сърцето ме боли. :D По едно време толкова ми беше писнал един шаблон (няма да уточнявам, да няма засегнати, въпреки че няма и защо) да го гледам по блоговете, че за гаврата мислих предизвикателството ми при Фурии да е "използвайте този шаблон". :D Ама реших, че няма да се възприеме от забавната страна. :) Точно на срещата в мола рейджнах най-много и тогава няма да забравя Шми като си призна колко много шаблони има, някои от които не ползва, именно защото са станали хипер популярни след това. :) Осъзнавам, че шаблоните са изброими и че не можем да си създадем наши, но някои наистина са ми писнали. :) И не са кръгове и овали. :D
    За Кат и нейния замах няма какво да говорим - то се знае, че е уникална. :) В истинския смисъл. <3

    ОтговорИзтриване
  6. Gorgeous! Thank you for joining in The Artistic Stamper Challenge this month :)

    ОтговорИзтриване
  7. И аз съм за по-малкото материали. На няколко пъти бях на косъм да се откажа завинаги от картичките, именно защото не виждах смисъл да правя нещо различно, което не се оценява, а се гледат и ахкат само на "еднаквите" картички. Напоследък музата ми пак се позавръща, а желанието ми за картички расте всеки ден, но да видим до кога...а материали за себе си не съм си купувала от почти година. Стана ми безинтересно. Купувам само за подаръци за предизвикателствата. Гледам да ползвам каквото имам, опаковки от подаръци, плака от кутии на бебета и т.н. :). Може да не правя върховни неща според повечето хора, но аз съм доволна от себе си.

    ОтговорИзтриване
  8. Ох, Кате моето мнение по въпроса е много двойнствено.
    От една страна много ми липсва началото, когато правех нещата с подръчни средстав и "боклучките", които ми събираха роднини и приятели. Липсва ми наивноста и стремежа да направиш нещо само за да видиш как (по дяволите!) става точно така, липсва ми момента на търсенето и намирането на отговора.
    От друга страна вече знам колко по-страхотно е да работиш с качествени материали - подходящите хартии, добрите шаблони и нещата, които са правени да стават едно за друго (въпреки, че в това има много комерсиалност) ... и много ми е трудно да се върна назад и да правя компромиси.
    А колкото до еднаквите шаблони - отдавна правя поръчки от чужбина само и само за да си взема шаблон, който никой друг няма, а други, въпреки, че съм си ги харесала много, никога няма да купя само, защото ги асоциирам с картичките на някой друг. Но за съжаление това не е мнението на всички, пък и изборът наистина не е безкраен.

    Та това са моите "Размишления за хобито",
    Поздрави и прегръдки,
    Кали

    ОтговорИзтриване
  9. Кат,
    Аз често гледам американските сайтове(магазини) и цъкайки си казвам"ех,да имахме и ние такова разнообразие"...Но в крайна сматка за държавица като нашата смятам,че сме доста подсигурени откъм материали спрямо други хобита.На мен специално ми липсват големите размери(12*12 инча) от дизайнерските хартии,защото правя предимно албуми :).Преди около 4 години започнах да правя картички.И ги правих предимно само от картон и текстил.Лепилото ми беше С200 и нямах представа какво се случва в интернет пространството.Не бях виждала тези красотии които виждам днес.Затварях си очите,представях си нещо и започвах да режа и лепя,стараейки се да постигна това което съм видяла в главата си.И понеже от скоро съм горд собственик на "Big shot" още не мога да му се нарадвам и ми е много приятно да ползвам шаблоните.И те всички за мен са нови :) (защото от скоро намерих вас и започнах да се ровя из прекрасните ви блогове)
    Пффффф да си дойда на думата.Нямам нищо против новите и като цяло изобилие от материали,защото смятам,че един шаблон колкото и да е популярен и използван от всички,проектът може да стане уникален и дори да не се забелязва до болка познатото нещо.Това зависи само и единствено от нас.На мен хартиите ми "говорят" и докато не започна дадено нещо никога не знам какво ще се получи.И като обобщение:обичам новите неща,изобилието им,но и всички боклучета (за мен съкровища).Но най-вече обичам,когато музата ме споходи и съм доволна от крайния резултат.
    Дерзайте и ....благодаря,че ви има :)

    ОтговорИзтриване
  10. The rose image is stamped beautifully Kati, and your card looks wonderful. I like the addition of the pearls and the pink lace... very feminine.
    Cheers,
    Beccy

    ОтговорИзтриване
  11. The flowers look so lovely - great stamping. Thanks so much for playing along with us at The Artistic Stamper.
    Alison x

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар

Коментарите ви ме правят щастлива. Благодаря ви за тях!